Thursday, June 08, 2006

Ska vi slå vad?

Jag påstod tidigare att jag inte villa tippa om något lag innan turnering var i full fart, men vissa frestelser går inte att motstå:

Unibet ger tio gånger pengar om en engelsk spelare blir utvisad under Paraguay-matchen. Detta ser kanske inte så himla lovande ut - bara två engelska spelare har någonsin utvisats under VM-slutspelsmatcher - men jag har läst lite grann om matchens domare, den mexikanske Marco Rodríguez.

En engelsman som bor i Mexiko har skrivit följande om Sr. Rodríguez:

"Första gången jag såg "Chiqui" var när han utvisade sex spelare i en
Tigres-match 1999..."

"Jag har sett honom ett flertal gånger sedan dess och han har utvisat minst
en spelare i varje match."

"I andra finalen [i mexikanska mästerskapet] utvisade han tre
spelare från favorittippade Monterrey. Rodríguez fick eskorteras av
beväpnade poliser dygnet runt när han var i Monterrey den här säsongen"


Det kan vara värt en slant, eller hur?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home