Tuesday, June 13, 2006

Inför Sverige-Paraguay

På torsdag spelar Sverige mot Paraguay. Själv ser jag både positiva och negativa tecken.

Vi börjar med det negativa: jag är ganska säker på att Paraguay inte spelar lika blekt som mot England. Laget visade för mycket respekt för mina landsmän, ett misstag de inte kommer att begå om.

Samtidigt har jag beslutit mig att byta ut mina två svenska spelare från mitt Fantasy League-lag. Jag vet att man inte kan lita på de hemska engelska kvällstidningar, så jag sökte åsikter om turneringen i den svenska pressen, för att alla säger att den är "mer nyanserade". Jag fattade snart att Sverige-T&T skulle bli en storseger för Sverige och därmed valde både Freddie och Zlatan i mitt lag, Lordiland.

Ni vet väl vad som hände.

I Lordiland presterar man inte är man ute, och de två står säkert på utelistan. Vilket betyder ju en Zlatan hattrick på torsdag, från tre fina Ljungberg-frampassningar.

En bloggare vill ju ha nöjda läsare.

Andra bloggar om: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home