Saturday, June 24, 2006

Kulturkrock

Det allra bästa med att bo i London är ju att det är Storbritanniens (och kanske Europas) mest multinationella stad. Vill man träffar folk från t ex Paraguay, Trinidad eller t o m Sverige så blir det ganska lätt.

Alltsa hade jag tänkt se på Tyskland-matchen på en "svensk" pub här i London, The Harcourt Arms, men fick veta för några timmar sedan att om jag ville vara med så skulle jag tvingas köpa en biljett online för tio pund - tio pund!?!!

Här är det ytterst ovanligt att behöva kopa inträdesbiljett för en vanlig pub, om det nu inte är någon "klubbnatt" eller liknande. Att behöva betala ca. 135 kronor för att kunna se på en fotbollsmatch med hundratals berusade, ylande svenskar känns inte direkt lockande.

Personligen kommer jag att se på matchen med hundratals berusade, ylande engelsmän. Ingen stor skillnad, kanske.

Men jag slipper i alla fall betala för inträde.


Andra bloggar om: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home