Friday, June 16, 2006

England 2-0 Trinidad och Tobago

Jag måste erkänna att jag lider av brist på fantasi just nu - någonting jag verkar ha gemensamt med Englands landslag. Ja, vi vann, men vi övertygade inte alls. Att vi verkligen behöver Rooney går inte att motsäga. Jag vet att vi har en tvåmeters anfallare, men behöver verkligen alla bollar vara inriktade mot honom? Och vad kan man säga till Owen, förutom "nej, Michael, målet finns faktiskt DÄR"? Å andra sidan hade Svennis avbytare för en gångs skull en positiv inverkan, särskilt Aaron Lennon.

Men, skit samma, vi vann och är klara för åttondelsfinalen. Det verkar som något annat europeiskt land i gula tröjor vann också ikväll. Vi spelar tydligen mot dem på tisdag, men resultatet spelar nog ingen roll, eller hur?

Fel, men jag vet inte vilket resultat krävs. Helst skulle vi undvika Tyskland, för att alla vet att vi kommer att förlora efter straffsparkar. Det bara är så, inget snack om saken. Tyskarna spelar mot Ecuador, även den matchen på tisdag, fast fem timmar före Sverigematchen. Vinnaren blir gruppettan, vid oavgjort blir det Ecuador.

Förlorar England mot Sverige blir de tvåa i gruppen, allt annat vinner vi gruppen. Om Ecuador slår Tyskland, kommer då England att vilja vinna alls? Vi brukar väl inte ha svårt att förlora mot svenskarna, men hur blir det när vi försöker att förlora? Det vore ju typiskt om första matchen vi vinner mot Sverige i hela mitt liv vore en match vi inte alls ville vinna. Vi får se.

Nu har England vunnit åtta matcher i rad. Minst hälften av insatserna varit minst sagt bleka. Vinner vi fem till struntar jag i om vi spelar världens tråkigaste, trögaste fotboll - då har vi vunnit VM.

F*n, nu har jag börjat dagdrömma. Måste sova.

Andra bloggar om: , , , ,

1 Comments:

Blogger Andy said...

Du är nog inte ensam om den tanken...

5:24 pm  

Post a Comment

<< Home